|
Do kompetencji Burmistrza należy:
- wydawanie zarządzeń,
- reprezentowanie gminy na zewnątrz,
- kierowanie bieżącymi sprawami gminy,
- wykonywanie budżetu gminy,
- podejmowanie czynności związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem komunalnym,
- przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza,
- wykonywanie uchwał Rady Miejskiej w Zwoleniu,
- przedkładanie na sesje Rady Miejskiej sprawozdań z wykonywania uchwał,
- reprezentowanie gminy i jej organów w postępowaniu sądowym,
- odpowiedzialność za wykorzystanie mienia komunalnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tej sprawie wniosków i propozycji Radzie Miejskiej,
- odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę finansową,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w tym także uprawnień wynikających ze statutu Gminy Zwoleń,
- podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami prawa i uchwałami Rady Miejskiej w Zwoleniu.
|
Podmiot udostępniający informację: |
UM Zwoleń |
Osoba, która odpowiada za treść: |
Kabus Włodzimierz |
Osoba, która wprowadziła dane: |
Mirosław Malinowski |
Data wytworzenia informacji: |
2003-07-10 |
Data udostępnienia informacji w BIP: |
2003-07-10 |
Data ostatniej aktualizacji: |
2003-08-04 13:55 |
|
|
|