przejdź do strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.gov.pl
 Urząd Miejski ZWOLEŃ www.zwolen.pl  
Urząd
 Dane podstawowe 
 Godziny urzędowania 
 Organizacja urzędu 
 Struktura organizacyjna 
 Komórki organizacyjne 
 Urząd Stanu Cywilnego 
 Samodzielne Stanowiska 
 Załatwianie spraw obywateli 
- Narodziny, małżeństwa, zgony
- Dowody osobiste
-- Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy
-- Wydanie dowodu osobistego w przypadku utracenia
-- Wymiana dowodu osobistego
- Meldunki
- Mienie komunalne
- Zasób Własności Rolnej Skarbu Państwa
- Zagospodarowanie przestrzenne
- Inwestycje
- Ochrona środowiska
- Ewidencja działalności gospodarczej
- Finanse
 Elektroniczna Skrzynka Podawcza 
Organy
 Burmistrz Zwolenia 
 Zastępca Burmistrza 
 Sekretarz 
 Skarbnik 
 Rada Miejska 
 Komisje Rady 
Prawo Lokalne
 Statut 
 Regulamin 
 Budżet 
 Uchwały 
 Podatki i opłaty lokalne 
 Informacje Urzędu 
 Zatrudnienie 
 Strategie Rozwoju Gminy 
 Protokoły 
 Zagospodarowanie przestrzenne 
 Gospodarka komunalna 
Zamówienia Publiczne
 Ogłoszenia Przetargów 
 Informacja o wynikach przetargów 
 Zamówienia do 14000 Euro 
Inne
 Informacje wyborcze 
 Jednostki organizacyjne 
 Oświata 
 Jednostki pomocnicze-Sołectwa 
 Miejski Klub Sportowy "Zwolenianka" 
 Spółki prawa handlowego 
 Oferty inwestycyjne 
 Majątek Gminy 
 Rejestry i ewidencje 
 Udostępnianie informacji publicznej 
 Informacje nieudostępnione 
 Redakcja Biuletynu 
Instrukcja obsługi Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
Szukaj w BIP:  
 Urząd > Załatwianie spraw obywateli > Dowody osobiste > Wymiana dowodu osobistego
1.
WYMIANA DOWODU OSOBISTEGO

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek na formularzu. (Druk można pobrać w pokoju 21 lub ze strony www biuletynu poniżej). 
  • Dwie aktualne fotografie o wymiarze 35 x 45 mm.
  • Dowód uiszczenia opłaty.
  • U osób: kawaler, panna - odpis aktu urodzenia;
  • U osób: mężatka, żonaty, wdowa, wdowiec - odpis aktu małżeństwa z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku;
  • U osób rozwiedzionych - odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub separacji. 
    Osoby, których akt został sporządzony przez USC w Zwoleniu nie mają obowiązku dostarczania odpisu – lecz potwierdzić wniosek.
  • Posiadany dowód osobisty (do wglądu). 
  • W przypadku zmiany adresu - poświadczenie o dokonanym przemeldowaniu (do wglądu). 
  • Zaświadczenie o utracie dowodu osobistego, jeżeli zostało wydane. 

 

 

Miejsce załatwienia sprawy:

 

  • Referat Spraw Obywatelskich Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa pok. 21.

 

 

Termin załatwienia sprawy:

 

  • Miesiąc.

 

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w Radomiu, Oddział Spraw Obywatelskich i Migracji, ul. Żeromskiego 53, 26-600 Radom, za pośrednictwem burmistrza miasta, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

 

 

Dodatkowe informacje:

  • Od 1 stycznia 2003 r. wprowadza się obowiązek wymiany dowodów osobistych wydanych przed dniem 1 stycznia 2001 r. na nowy wzór w następujących terminach:
    • Wydane do roku 1972 r.
      wymiana od dnia 1 stycznia 2003 r. do dnia 31 grudnia 2003 r.
       
    • Wydanych w latach 1973-1980
      wymiana od dnia 1 stycznia 2004 r. do dnia 31 grudnia 2004 r.
       
    • Wydanych w latach 1981-1991
      wymiana od dnia 1 stycznia 2005 r. do dnia 31 grudnia 2005 r.
       
    • Wydanych w latach 1992-1995
      wymiana od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 grudnia 2006 r.
       
    • Wydanych w latach 1996-2000
      wymiana od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2007 r.

Dowody osobiste tracą ważność po upływie terminu ustalonego do ich wymiany. Urząd ma obowiązek dokonać wymiany w każdym czasie po tym terminie.

 

 

    Dowód osobisty podlega wymianie:

  • w przypadku uszkodzenia,
  • zmiany danych osobowych,
  • zmiany adresu,
  • skończenia się terminu ważności.
  • Z wnioskiem o wymianę dowodu należy wystąpić w terminie 14 dni od zmiany danych w nim zawartych.
  • Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się i odbiera dowód osobiście.
  • Osoby małoletnie składają wniosek i odbierają dowód osobisty w obecności jednego z rodziców lub opiekuna prawnego.
  • Fotografie do dowodów osobistych winny być: wykonane na jasnym tle, przedstawiać osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, twarz powinna być ukazana z lewego półprofilu z widocznym uchem.  

     

    Podstawa prawna:
    Art. 34, 38, 45 ustawy z 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960).
    Rozporządzenie Rady Ministrów z 21 listopada 2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania przy wydawaniu dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu i utraty (Dz.U. z 2000 r. Nr 112, poz. 1182).
    Rozporządzenie Rady Ministrów z 30 listopada 2000 r. w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego (Dz.U. z 2000 r. Nr 105, poz. 1110).
    Ustawa z dnia 12 września 2002 r. w sprawie zmiany ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz ustawy o działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 113, poz. 733, z 1998 r. Nr 113, poz. 716, z 1999 r. Nr 108, poz. 1227 oraz z 2001 r. Nr 43, poz. 476) w art. 2.

Wniosek na formularzu


Podmiot udostępniający informację: UM Zwoleń
Osoba, która odpowiada za treść: Arkadiusz Sulima
Osoba, która wprowadziła dane: Mirosław Malinowski
Data wytworzenia informacji: 2004-01-27
Data udostępnienia informacji w BIP: 2004-01-27
Data ostatniej aktualizacji: 2010-11-04 14:09

rejestr zmian publikacji » do góry


Dostępne podkategorie w obrębie tej kategorii:
 Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy
 Wydanie dowodu osobistego w przypadku utracenia
 Wymiana dowodu osobistego
wersja do druku wersja do druku